گزارش ویژه/ کی روش، سردار و رحمتی در جزیره خود مختار کارلوس

گزارش ویژه/ کی روش، سردار و رحمتی در جزیره خود مختار کارلوس


وبسایت رسمی فوتبالی- جوانی که اکبر محمدی او را در تیم جوانان ایران کشف کرده بود خیلی زودتر از آنچه تصورش می رفت تبدیل به مهاجم اول ایران در تیم ملی شد. مهاجمی که در سه بازی ایران در جام جهانی به طور ثابت بازی کرد و البته مورد انتقادات زیادی قرار گرفت.

  به گزارش سایت فوتبالی، سردار آزمون حتی این شانس را داشت تا در جام جهانی ۲۰۱۴ هم عضو ۲۳ بازیکن نهایی قرار گیرد اما تجربه کم او باعث شد تا در غربال آخر تیم ملی بر روی نامش قلم قرمز کشیده شود. اما پس از آن حضور در لیگروسیه به کمکش آمد تا کی روش جدی تر به او نگاه کند. گل زیبای او در مقابل قطر در جام ملت های ۲۰۱۵ نقطه عطفی در زندگی ورزشی او بود که باعث شد از آن به بعد جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی پیدا کند و رضا قوچان نژاد را نیمکت نشین کند. از آن به بعد کی روش نشان داد که اعتقاد عجیبی به سردار تیمش دارد و کار به جایی رسید که قوچان نژادی که عصای دست کی روش در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۴ بود حتی فرصت یک دقیقه بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ را پیدا نکرد.

اما آنچه در روزهای پس از جام جهانی باعث حیرت بسیاری شد میزان اعتماد و اعتقاد کی روش به سردار بوده است. در مخیله کسی نمی گنجید که کی روش رفتاری چنین انعطاف پذیر در برابر خداحافظی سردار از تیم ملی داشته باشد. هر چند کی روش، خداحافظی ناگهانی سردار از تیم ملی را هماهنگ شده با خودش خواند و به همین دلیل نگاه خطاپوشش را در مواجهه با این خداحافظی توجیه کرد، اما افکار عمومی چندان با این استدلال کی روش توجیه نشد و بارها تناقض رفتار کی روش در موضوع خداحافظی مهدی رحمتی و اخیرا رضا گوچی را با خداحافظی سردار سوژه رسانه ها و افکارعمومی قرار گرفت.

سردار بلاخره در روزهای اخیر به تیم ملی بازگشت بدون آنکه بخواهد همچون رحمتی نامه عذرخواهی بنویسد و یا تنبیه خاصی برایش در نظر گرفته شود. بی سر و صدا و بدون توضیحی از سوی کی روش یا سردار. چرا که رویه سرمربی تیم ملی در سال های مربیگری اش در ایران همین بوده است. او دلیلی نمی بیند که رسانه ها و مردم را از دلایل تصمیمات خود آگاه کند و فقط زمانی مردم و یا رسانه ها را خودی می داند و با آنها صحبت می کند که بخواهد با بیان برخی مشکلات که در قالب صحبت های غالبا مبهم بیان می شود برای خود یا تیمش امتیازاتی بگیرد. به همین دلیل هم بازگشت سردار به تیم ملی بدون اعلان قبلی صورت گرفت.

هشت سال زمان مناسبی است تا با آن بتوان کی روش و نحوه مدیریتش در تیم ملی را آنالیز کرد. حالا می توان از همین موضوع بازگشت سردار به تیم ملی فهمید که کی روش تیم ملی ایران همچون کشوری مستقل اداره می کند. یک جزیره کوچک که نام تیم ملی ایران را و با قوانین کی روش اداره می شود. مرزهای این کشور به روی خبرنگاران بسته شده و توریست ها به ندرت می توانند از این کشور دیدن کنند. همه قوانین و بایدها و نبایدها زاییده ذهن کی روش است. این کشور کوچک علی رغم اینکه بخشی از سرزمین فدراسیون فوتبال ایران است اما به وضعیت خودمختاری رسیده است!

با این تصور می توان گفت که تفاوت خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی با خداحافظی سید مهدی رحمتی آنجا بوده که سلیقه کی روش و نظر او در یکی لحاظ و در دیگری نشده است. قوچان نژاد دلگیر از نیمکت نشینی در جام جهانی و احتمالا برخورد کادر فنی با خود، بدون اطلاع به کی روش از تیم ملی خداحافظی می کند و سردار ابتدا با کی روش مشورت می کند و سپس اعلام خداحافظی. رحمتی بدون اطلاع دادن به کی روش نامه خداحافظی می نویسد و تا ابدالدهر مغضوب این مربی می شود و سردار با همه اداهایش در اعلام خداحافظی، بدون دردسر به تیم ملی اضافه می شود. سردار اگرچه خودش را برای مردم لوس کرده و گهگاه با رفتارهای حاشیه سازش در اینستاگرام خود را در معرض انتقاد قرار می دهد، اما سرباز کی روش است و بدون اجازه او آب نمی خورد اما رحمتی در قامت یک یاغی در مقابل کی روش ظاهر شد و برای همیشه هم از تیم ملی کنار رفت. سیدجلال دیگر آن سرباز جان بر کف کی روش نبود و بهتر شدن رابطه اش با برانکو به ضررش تمام شد اما هر کدام از سربازهای این روزهای کی روش می توانند با نظر و سلیقه او پیش بروند و زیر سایه امن سرمربی، هر گونه بخواهند قدم بردارند. سربازهایی که ملزم به رعایت قوانین و سلیقه کی روش در جزیره خودمختارش هستند. البته کشور کی روش، قانون اساسی خودش را دارد و آنهایی که در جزیره خودمختار هستند، ملزم به رعایت قوانین هستند وگرنه از این کشور جزیره ای دیپورت می شوند!


گزارش از حجت شفیعی/ سایت فوتبالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.