گزارش ویژه/ پرسپولیس-السد یک تک بازی است نه بازی برگشت

گزارش ویژه/ پرسپولیس-السد یک تک بازی است نه بازی برگشت


وسایت رسمی فوتبالی- پرسپولیسی ها امید زیادی دارند تا سومین تیم ایرانی راه یافته به فینال لیگ قهرمانان و پنجمین تیم ایرانی راه یافته به فینال آسیا باشند. آنها برای رسیدن به این هدف، باید السد را از پیش رو بردارند. السدی هایی که در بازی رفت مغلوب قرمزهای پایتخت ایران شدند اما این روزها با امیدواری زیاد از بازی برگشت در تهران و جبران مافات در آزادی می گویند.

  به گزارش فوتبالی، اوضاع در اردوی پرسپولیس برای بازی با السد مساعد و آرام به نظر می رسد. برانکو دیگر مجبور نیست همانند بازی رفت روی سکوها بنشیند و یا اینکه از سیستم غالب تیمش در یک سال اخیر دست بکشد. او کامیابی نیا و نوراللهی را برای بازی با السد در اختیار دارد و بنابراین دیگر نیازی به بازی با سیستم لوزی ندارد و می تواند تیمش را با دو هافبک دفاعی به مصاف حریفش بفرستد.  او و کاپیتان تیمش در روزهای اخیر تاکید زیادی کرده اند که نباید فریب نتیجه بازی رفت را خورد. این دیگر هنر برانکو و البته رفتار هواداران این تیم است که بتوانند بازیکنان خود را بدون ذهنیت از پیش برنده به میدان بازی با السد بفرستند. اگر بازیکنان پرسپولیس بتوانند با این ذهنیت وارد بازی سه شنبه با السد شوند که انگار همین یک بازی در تهران مشخص کننده تیم صعود کننده به فینال است و نتیجه بازی رفت را دخیل ندانند، می توان انتظار داشت که جنگندگی و حتی توان بازگشت به بازی را در صورت عقب افتادن از حریف داشته باشند. 


پرسپولیسی ها ازکامبک تاریخی خود در مقابل الدوحیل با افتخار یاد می کنند و آن را سندی بر توان تیم خود برای غلبه بر شرایط روانی نامساعد ناشی از عقب افتادن در آزادی می دانند. اما شرایط بازی با السد قابل قیاس با شرایط بازی با الدوحیل نیست. پرسپولیس با یک باخت در قطر پا به آزادی گذاشت و بنابراین از قبل از بازی برای بردن در بازی برگشت خود را آماده کرد. بازیکنان این تیم می دانستند که با توجه به باخت در قطر، تنها پیروزی در بازی برگشت می تواند آنها را به دور بعد برساند. همین ذهنیت باعث شد تا آنها علیرغم دریافت گل از الدوحیل به بازی برگشته و آن اتفاق دلنشین را برای هواداران خود رقم بزنند.


اما شرایط بازی با السد به گونه ای است که قرمزها می دانند با یک تساوی نیز به فینال آسیا می رسند. همین موضوع می تواند تاثیر منفی بر عملکرد بازیکنان این تیم داشته باشد. ذهنیت بازیکنان و خواسته آنها اگر برای گرفتن یک تساوی باشد و اگر با این تصور جریان بازی را پیش ببرند هر اتفاق غیردلخواه مانند دریافت گل اول از السد می تواند شیرازه روانی تیم را از هم بپاشد و توان روحی برگشت به بازی را از آنها بگیرد.


آنچه باید در ذهن بازیکنان پرسپولیس بنشیند این است که بازی با السد یک تک بازی است نه بازی برگشت دو تیم. برای برانکو مهم تر از آماده کردن تاکتیکی، مهیا کردن تیمش از لحاظ روانی است. تیمی که بتواند دریافت یک یا حتی دو گل از حریف قطری اش را هضم و تحمل کند و به بازگشت به بازی فکر کند. برد یک بر صفر بازی رفت نباید به هیچ وجه یک حاشیه امنیت ذهنی برای بازیکنان ایجاد کند. آنهایی که باید قبل از ساق ها و بدن های خود، ذهن و روح خود را برای بازی با السد آماده کنند تا همان جنگندگی و حمیت و غیرت بازی رفت را در بازی برگشت نیز داشته باشند.




گزارش از حجت شفیعی/ فوتبالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.